om jag vetat då.

om vad jag vet nu!

- inte tröst äta när nått gått fel.
- inte äta varje kvart om dagarna.
- äta 3 mål om dagen (men det sägs 5)
men jag tycker dock 3, frukost, lunch, kvällsmat.


helt deprimet! gått upp så det verkligen skriker om det.
jag som är världens lataste människa, då snackar vi om världens.
vill vara smal  som man en gång var igen.
jag får bara höra att man blir vuxnare och äldre.
men nej! det är allting man proppar i sig hela tiden som ankan gör.
jag älskar mat och bara tugga på saker hela tiden.
men nu känner jag att jag måste skärpa mig!
börja gå ut och gå om dagarna, med musik i öronen.
har faktiskt provat en gång, det var riktigt skönt. =)
men det gäller att man skall ha ork till det med,
när jag är som jag är "den lataste".
så det är sjukt. att jag inte var med på gympan mera
och kämpat dom 2 åren när jag väl haft det!
det ångrar jag. (för nu har vi ingen mer gympa)
måste börja äta på ett helt annat sätt också.
måste börja, måste kämpa!
(gått upp med 2 byx strl, magen som ett barn i magen, nej inte överdriva med magen. men det är fruktansvärt.)

en timma kvar ungefär tills pappsen blir "gubbe", haha! 40år!
så kommer stora släkten hit runt 12 slaget, som man gjorde förri tiden.
skjuta upp lite raketer och sjunga glatt med tårta & champanj.
sen har vi lite hemligheter tills på fredag för lilla pappsen.
han hatar nämligen att  fylla år det är det värsta han vet.
(fylla år och få prisenter och ha kalas osv.)
men man gör ju det en gång om året.
så det är inget man kan hoppa över så där bara.
vi har lurat honom lite gran me andra ord, att vi bara ska gå ut och äta
men nej nej, här blir det stort partay för honom.

Grattis <3.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback