Kom ihåg mig.


När du står ensam kvar på tå och ytan inte går att nå.
När du träffat botten kom ihåg mig då.
När du tagit första bästa tåg och gör vad som helst för en dialog.
När du står sist i kön, kom ihåg mig då.
När vintern gömmer dina spår så att du inte hittar hem.
När du är vilsen i en vinternatt igen.
När det blir varma sommar dar, kom ihåg mig då.
När vinter isen ligger klar, kom ihåg mig då. Här finns du kvar.
När du står på toppen och tittar ner och det är ljut vart än du ser.
När du har vunnit kom ihåg mig då.
När du får spring i dina ben och jordens dragnings kraft är klen.
När du är i luften, kom ihåg mig då.
När våren öppnar sina dörrar och du tar den långa vägen hem.
När du sitter på ute serveringen där vi satt igen, kom ihåg mig då.
När det blir varma sommar dar, kom ihåg mig då.
När vinter isen ligger klar, kom ihåg mig då. Så finns du kvar.
När varje dag känns likadan och när det skymmer över stan.
När du drömmer, kom ihåg mig då.
När du har varit i alla vrår.
När du testat allt som går.
När du tröttnat, kom ihåg mig då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback