Praktikplats.

Blir så sur och grinig och deprimerad allt som surigheterna innehåller. Var i stan med Angelica igår och vi skulle leta runt efter en kofta på Gina tricot, men självklart är den slut överallt och ingenstanns typ. Och så frågade vi runt på en del butiker i Göteborg, men NEJ. Finns ju för fan ingenting (ursäkta för min svordom). Bara "hej, jag kommer från handelsprogrammet sista året i kungsbacka söker praktikplats blabla". Vad jag nu sa, 100 gånger typ! Men nej, antingen så var svaren: Nej tyvärr vi tar inte emot några praktikanter, eller så var de fullsatt, eller men lämna gärna in ditt cv så får du extra jobba. Aja, extra jobb är ju alltid underbart. Men då tänkte jag men då får la ja extra jobba dom veckorna då och se de som en praktik och tjäna pengar. Men det sa jag aldrig. Men jag förstår mig inte på. Dom måste ju ta in praktikanter och de är ju gratis jobb för dom också. Dom borde ju vara glada. Ååå, sura ankan nu! Menmen, sista valet var på Gina tricot och dit skulle jag ringa nästa vecka. Men jag vill inte vara på ett och samma ställe i 8 veckors tid. Så jag funderar stort på att åka upp till Linköping och praktisera där med. Får ta och leta efter lite nummer och butiker om jag hittar nått. Som sagt jag vill stå i en stor butik! Det löser jag säkert. Om inte så får jag ligga hemma och sova och kolla filmer! :] Gött! Klockan tickar iväg, ska nog ringa Linda. Vi skulle ju gå ut och gå idag. Om man har orken till det?

Hejs
image46


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback