Inom hår på huvudet.

Mitt hår på huvudet är förskräckligt! Bara massa sletna toppar hemsk färg.
Färgat det tusentals gånger blir inte finare (som jag har lärt mig).
Att det bara blir värre och värre. Jag fick mig ett grymt bra balsam & Shampoo
när jag fyllde. Men inget bättre resultat. När det sägs att det skall vara bra.
När man klipper sina toppar så blir det ändå aldrig bättre. Då blir det bara
kortare och fulare om och om igen. Som jag alltid gör, jag som alltid haft en dröm
om långt fint lockigt hår. Till och med mina fina lockar som jag hade förr. Har
försämrats. Fruktansvärt. Men en sak som betyder mest som jag har märkt
är håret.
- Alla bara säger att jag är så fin och passar så grymt bra i kort. Men nej det gör jag inte.
Eller jag kan förstå att människor är vana vid att jag har kort hår. Men jag vill ha långt!
Funderingar över om man skall färga det mörkt igen.
Och löshår är ingen ide? För man skall vara sig själv.

Jag vill ha mer sol. En värdelös sommar måste jag säga! Färgen har försvunnit.
Den försvinner som blixten. Sola solarium, är bara skit så det försvinner också snabbt
som blixten! Ingen ide, att man inte bara kunde vara lite fin gyllenbrun året om.
För det är så fruktansvärt fult att vara blek och vit som man är och blir.
Men nu längtar jag till en utomalands resa, bara koppla av sola&bada, goda drinkar.
Leva! Och nu kommer även en tråkig höst och vinter, fy fan säger jag bara!
Kallt kommer ju bara och lida. Men filmer framöver. Mycket plugg kan jag tänka mig.
Till och med på helgerna tippar jag på också, herregud! Jag som vill gå ut
och roa mig med nära och kära då! Men det kommer säkert bli bra.
Sista året iallfall inom skolans tid.
Undran på hur det kommer bli efter skolan?
Vilka vänner man har kvar?
Vad som händer?
Man kommer börja jobba resten av sitt liv.
(jobb som ja längtar efter)
Jag tror innerst inne att man kommer längta tillbaka, till sina klasskompisar
att sitta och tjöta med och skratta och ha de roligt med dom.
Nej nu skall inte jag sitta här och skriva ner än massa strunt prat.

Nu blir det en film och sängen som gäller. Skolan imon JIPPI!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback